Arap Kızı Kremi Ürün Görseli

Cilt bakımı: Sağlıklı Ciltler İçin 5 İpucu

Yoğun cilt bakımı için zamanınız yok mu? Temel özelliklerle kendinizi şımartabilirsiniz. İyi cilt bakımı ve sağlıklı yaşam tarzı seçimleri doğal yaşlanmayı geciktirmenize yardımcı olur ve çeşitli cilt problemlerini önler. Bu beş hayır saçma ipucunu kullanmaya başlayın.

1. Kendinizi güneşten koruyun

Cildinize bakmanın en önemli yollarından biri güneşten korumaktır. Güneşe maruz kalmanın bir ömrü kırışıklıklara, yaşlanmaya ve diğer cilt problemlerine neden olabilir – bunun yanında cilt kanseri riskini arttırır.

En eksiksiz güneş koruması için:

Güneş kremi kullanın: SPF’si en az 15 olan geniş spektrumlı bir güneş kremi kullanın. Güneş kremi cömertçe uygulayın ve her iki saatte bir veya yüzme veya terleme yapıyorsanız daha sık uygulayın.
Gölge arayın: Güneş ışınlarının en güçlü olduğu saat 10 ile akşam 4 arasında güneşten kaçının.
Koruyucu giysiler giyin: Cildinizi sıkı dokunmuş uzun kollu gömlekler, uzun pantolonlar ve geniş süslü şapkalarla örtün. Ayrıca, kıyafetlere belli sayıda yıkama için ultraviyole koruma katmanı veren çamaşır yıkama katkılarını veya ultraviyole ışınları engellemek için özel olarak tasarlanmış özel güneş koruması giysilerini de göz önünde bulundurun.

2. Sigara içmeyin

Sigara dumanı cildinizi daha eski görünür ve kırışıklıklara katkıda bulunur. Sigara, cildin en dış katmanlarındaki küçük damarları daraltır ve bu da kan akışını azaltır ve cildi cildi daha güzel yapar. Bu aynı zamanda cilt sağlığı için önemli olan oksijen ve besleyici cildi de tüketir.

Sigara içmek aynı zamanda kollajen ve elastin – cildinizin mukavemetini ve elastikiyetini veren lifleri de tahrip eder. Buna ek olarak, sigara içerken yaptığınız tekrarlayan yüz ifadeleri – dumanınızı tutmak için gözlerinizi teneffüs etmeniz ve gözlerinizi eğlendirmeniz gibi – dudaklarınızı peşinde koşmak, kırışıklıklara katkıda bulunabilir.

Buna ek olarak, sigara, skuamoz hücre cilt kanseri riskinizi arttırır. Eğer sigara içiyorsanız, cildinizi korumanın en iyi yolu bırakmaktır. Sigarayı bırakmanıza yardımcı olacak ipuçları veya tedavileri için doktorunuza danışın.

3. Cildi nazikçe tedavi edin

Günlük temizlik ve tıraş cildiniz üzerinde bir sıkıntı yaratabilir. Nazik tutmak için:

Banyo saatini sınırla: Sıcak su ve uzun duşlar veya banyolar cildinizden yağları alır. Banyo veya duş zamanınızı sınırlayın ve sıcak su yerine sıcak su kullanın.
Güçlü sabunlardan kaçının: Güçlü sabunlar ve deterjanlar cildinizden yağ çıkarabilir. Bunun yerine, hafif temizleyiciler seçin.
Dikkatle tıraş edin: Cildinizi korumak ve yağlamak için tıraştan önce tıraş kremi, losyon veya jel uygulayın. En yakın tıraş için temiz, keskin bir ustura kullanın. Saçın büyüdüğü yöne tıraş edin, ona karşı değil.
Kurulama yap: Yıkadıktan veya banyo yaptıktan sonra cildinizi nemli bir şekilde havluyla kurutun veya kurumaya bırakın böylece cildinizde nem kalacaktır.
Kuru cildi nemlendirin: Cildiniz kuruysa cildinizin türüne uyan bir nemlendirici kullanın. Günlük kullanım için SPF içeren bir nemlendirici düşünün.

4. Sağlıklı beslenin

Sağlıklı bir diyet en iyi şekilde bakmanıza ve hissetmenize yardımcı olabilir. Bol miktarda meyve, sebze, tahıl ve yağsız proteinler yiyin. Diyet ve akne arasındaki ilişki net değildir – ancak bazı araştırmalar, balık yağı veya balık yağı bakımından zengindir ve sağlıksız yağlar ve işlenmiş veya rafine edilmiş karbonhidratlardan düşük bir diyetin genç görünümlü cildi teşvik edeceğini önermektedir. Bol miktarda su içmek, cildinizin nemli kalmasına yardımcı olur.

5. Stres yönetimi

Kontrolsüz stres cildinizi daha hassas hale getirebilir ve akne kopmaları ve diğer cilt problemlerini tetikleyebilir. Sağlıklı ciltleri teşvik etmek – ve sağlıklı bir zihniyet – stresinizi yönetmek için adımlar atın. Yeterli uykunuzu alın, makul sınırlar koyun, yapılacak işlerinizi yapın ve zevk aldığınız şeyleri yapmak için zaman tanıyın. Sonuçlar beklediğinizden daha dramatik olabilir.

YORUM GÖNDER

  • İsim
  • Eposta
  • Yorum

YORUMLAR (0 )